De tijd vliegt! - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Anne-Sophie Hasselt - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Anne-Sophie Hasselt - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Anne Sophie

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie

17 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Austin

Heeee lieve allemaal,

wat vliegt de tijd! Aankomende zaterdag ben ik hier alweer voor twee maanden. Ik maak hier zoveel leuks mee dat ik de tijd vergeet.

Afgelopen weekend was een erg leuk weekend. Vrijdag uit school ging ik met een vriendin mee naar haar huis. Het was voor mij de eerste keer met de gele schoolbus, toch leuk om en keer mee te maken. We gingen naar 'the lake', we hadden daar lekker gezwommen en gezellig gekletst. 'S avonds hadden we een echte meiden avond: Gossip Girl kijken, nagels lakken, gezichtsmaskertje en warme chocolademelk. Het was echt heel erg gezellig! De volgende ochtend was ik al vroeg uit de veren, ik ging met m'n familie naar 'Enchanted Rock'. Dat is een landschap met veel bergen en bomen. We beklommen een berg wat leidde tot een geweldig uitzicht (zie foto). Je kon kiezen voor de moeilijke of de gemakkelijke weg terug naar beneden. Wij kozen de moeilijke weg. Het was super vet, klimmen en klauteren door de rotsen naar beneden. Als je me goed kent echt iets voor mij haha. Het was wel een beetje gevaarlijk, ik gleed uit en viel bijna in een diep gat naar beneden. Maar ik heb het gelukkig overleefd en er alleen een paar schrammetjes aan overgehouden ;). Zondag was voor het eerst een relax dagje, heerlijk om even bij te komen.

Deze laatste twee maanden vielen mij een paar grappige dingen op, er is namelijk altijd een desinfecterende handgel en tissues in de klas lokalen en de ze hebben overal automatische puntenslijpers en gaatjesmakers. Wat me ook opviel is dat iedereen altijd de hele dag door heel veel complimentjes geven, zelfs mensen die je helemaal niet kennen zeggen dingen zoals: 'I like your shoes' of 'You're so pretty'. Ik wordt er elke dag weer vrolijk van. Wat me ook opviel is dat bijna iedereen hier een Iphone heeft, bijna alle moeders lang haar hebben en alle ouders zijn erg modern. Dat viel me afgelopen maand ineens op haha.

Gelukkig is school heel erg makkelijk hier, ik heb weinig huiswerk en de school stof is erg makkelijk. De leraren zijn ook erg chill, het voelt niet echt als leraren maar meer als vrienden die je wat proberen uit te leggen. Het Engels gaat met de dag beter, ik spreek al bijna vloeiend Engels. Af en toe wat haperingen of de uitspraak is niet goed maar het wordt steeds beter.

Ik heb het helemaal naar mijn zin en ben nog steeds heel erg blij met deze keuze.

Heeeeeel veel liefs uit het warme Austin!

  • 18 Oktober 2012 - 07:04

    Wil Schreuder:

    Het is nog vroeg in de ochtend,en nu met jouw vrolijke reisverslag is dat wel een geweldig beginvan de dag .je laat ons iedere keer weer merken hoe je van alles geniet,mooi is het dat mensen elkaar ( inplaats van kritisch te zijn) graag complimenten geven en dat geeft energie . Weer een digitale kus van ons oma

  • 18 Oktober 2012 - 09:17

    Hendri Oost:

    Hoi, leuk die speciale kenmerken die daar opvallen. Als je moeder niet meer naar de kapper gaat, dan weet ik dat ze je verslag ook gelezen heeft, hi hi

  • 18 Oktober 2012 - 09:29

    Mirjam:

    Ha lieve schat, echt zo geweldig hoe je daar je plek gevonden hebt.
    Ik ben super trots op je en geniet mee met alle mooie belevenissen.
    En wat heb je geboft met zo'n lieve familie.

    dikke kus mama

  • 18 Oktober 2012 - 09:30

    Oma VH:

    ook ik heb weer met je mee genoten.
    Met al je positieve ervaringen , geweldig en het maakt ons ook blij.
    Maar doe wel voorzichtig met rotsen die diepe gaten kunnen hebben!!!!
    heel veel liefs en een dikke kus.

  • 18 Oktober 2012 - 10:32

    Monique :

    Heeij, al bijna 2 maandjes weg van Nederland, de tijd vliegt voorbij. Maar het is zoo lekker wakker worden als er weer een verhaaltje van jouw op de site staat. Dan ben ik meteen vrolijk. Haha zo grapig dat daar veel moeders lang haar hebben, dat kan ik me bijna niet voorstellen, want hier hebben heel veel moeders best wel kort haar.

    Ben blij dat je weinig huiswerk hebt, dan kan je meer genieten van alle andere leuke dingen van wat er te doen valt. Zit je nog op die tumbling sport? of niet, gaat t goed ermee?

    Dikke kus van
    Monique

  • 18 Oktober 2012 - 16:44

    Inge:

    Hallo daar,

    Fijn dat de tijd lekker verder gaat, zonder dat je er wat aan kunt doen. Hebben ze daar ook moeders met lange "witte haren"? maak een keertje een foto als je er een ziet, ben wel benieuwd hoe dat staat.

    liefs van Inge, Marcel. Monique en onze "leashond" Milly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Austin

Anne-Sophie

Actief sinds 07 Juni 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 15577

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 01 Juli 2013

Een jaar high school in Austin

Landen bezocht: